• 14, вівторок, Січень 2014

Інспекція з питань захисту прав споживачів у Київській області інформує:

КОРИСНІ ПОРАДИ СПОЖИВАЧУ

Головна заповідь покупця: завжди зберігайте документи, що підтверджують факт купівлі-продажу.

Це можуть бути договори, чеки, жетони, акти виконаних робіт і т.д. З документів, які ви маєте у паперовому вигляді, слід зробити ксерокопії. Чим більше у Вас буде таких документальних доказів, тим більше шансів на успіх, для відстоювання своїх прав споживача у разі їх порушення.

На ринку продавець зобов`язаний на вимогу споживача виписати товарний чек встановленого зразка.

У разі відмови у видачі чека необхідно звернутися до адміністрації ринку для відновлення своїх прав, а у разі ігнорування - до територіального органу з питань захисту прав споживачів з письмовою скаргою.

У кожному магазині обов`язково повинен бути «Куточок покупця».

«Куточок покупця» повинен мати правильно оформлену назву: «Куточок покупця» («Куточок споживача») (повна назва суб`єкта підприємницької діяльності відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію).

Мають бути, як мінімум, такі нормативні документи (у вигляді окремих книжок чи брошур):

Закон України від 12.05.91 № 1023-ХІI «Про захист прав споживачів».

Відповідні правила торгівлі.

Порядок провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів, затверджений постановою КМУ від 15.06.2006 № 833.

Залежно від виду товарів, наприклад:  Правила роздрібної торгівлі продовольчими товарами, затверджені наказом Мінекономіки від 11.07.2003 № 185;  Правила роздрібної торгівлі непродовольчими товарами, затверджені наказом Мінекономіки від 19.04.2007 № 104;  Правила роздрібної торгівлі примірниками аудіовізуальних творів, фонограм, відеограм, комп`ютерних програм, баз даних, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 04.11.97 № 1209;  Правила роздрібної торгівлі алкогольними напоями, затверджені постановою КМУ від 30.07.96 № 854.

Крім того, в «Куточку покупця» («Куточку споживача») мають бути:

Книга відгуків і пропозицій громадян встановленого зразка;

інформація про легітимність суб`єкта підприємницької діяльності (далі - СПД) і його торговельної діяльності (копії свідоцтва про державну реєстрацію СПД, отримані ліцензії, дозволи, патенти тощо);

адреси та номери телефонів: спеціально уповноваженого територіального органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів або місцевого органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики щодо захисту прав споживачів; відділу торгівлі та відділу цін місцевого органу виконавчої влади; керівництва СПД.

Продавець і касир повинні мати значки («бейджики»), на яких вказані їх посади і імена.

Перш ніж оплачувати обраний товар чи послугу , перевірте відповідність названої продавцем ціною тієї, яка вказана в ціннику або прейскуранті, а якщо товар штучний - не пошкоджена упаковка і дійсно в ній той товар, за який Ви платите гроші; комплектність товару, наявність супровідної документації. При цьому попросіть у продавця продемонструвати, як працює товар і як ним користуватися, а якщо товар ваговий - чи правильно встановлені ваги, наявність необхідної інформації на упаковці та у супровідній документації. Слід детально ознайомитися з цією інформацією, перш за все - з терміном придатності, гарантійними зобов`язаннями виробника тощо.

При купівлі товару (оплати послуг, роботи), прослідкуйте щоб Вам видали касовий чек (якщо товар тривалого зберігання, попросіть також виписати товарний чек) і щоб на чеку було видно сплачену суму; щоб у паспорті виробу було точно вказано дату покупки і назва магазину - продавця.

З повагою, Держспоживінспекція у Київській області

Категорія: Новини